Totodată, aceste diferenţe sunt vizibile la nivelul structurilor cerebrale ale copiilor, potrivit lui Kimberly Noble, neurolog şi pediatru la Universitatea Columbia din New York. In acest sens, Kimberly Noble şi colegii săi au comparat creierele copiilor defavorizaţi cu creierele copiilor ai căror părinţi aveau studii superioare şi un nivel de viaţă ridicat. Cercetătorii au descoperit inegalităţi între sistemele cognitive care coordonează relaţionarea socială şi memoria, însă diferenţele cele mai evidente aveau în vedere regiunea creierului care condiţionează dezvoltarea limbajului. "Pe măsură ce cresc, copiii proveniţi din medii favorizate folosesc mai mult aceste regiuni ale creierului", a spus Kimberly Noble.
Anne Fernald, psiholog la Universitatea Stanford, a expus în cadrul conferinţei rezultatele unui studiu efectuat pe un grup de copii hispanofoni, proveniţi din medii defavorizate. Înregistrând conversaţiile pe care copiii le aud pe parcursul zilei, Anne Fernald şi-a dat seama că, de fapt, copiii mici nu aveau parte decât de un număr redus de conversaţii marginale între părinţii lor. Psihologul american a afirmat că, în cazul copiilor, adevăratul proces de învăţare decurge din cuvintele care le sunt adresate direct.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu